søndag 12. februar 2012



Jeg er egentlig en stor tilhenger av hals til barn, men eldstejenta vår har skjerf også. Det har ikke 3-åringen, og hun er dødelig fornærma. Full av selvtillit...startet jeg å strikke skjerf til henne. Det gikk veldig fort i begynnelsen, men så har det dabba av kan man si. Nå har jeg innsett at det nok ikke blir noe strikkaskjerf denne vinteren, så da sydde jeg ett istedet. Sydd i myk fleece og hun ble storfornøyd! Nå er det ei anna ei som er fornærma..., så det er klippet til skjerf til henne og.


Og dukkene må jo også ha skjerf. Tror bare det at hun kan velge fritt fra stofflagereret gjør at hun føler seg veldig stor. :) Eldste jenta mi er veldig interessert i å sy. Jeg er vel kanskje ikke flink nok til å la henne slippe til, for da tenker jeg at jeg må hjelpe til hele tida. Egentlig er hun ganske selvstendig, men trenger en del hjelp til klipping og hvis hun skal sy annet enn rett fram. Tror dukka ble veldig fornøyd med nytt rødt skjerf! :)


Har hatt lyst til å sy luer en stund, men har ikke hatt stoff til det, og ikke mønster heller forsåvidt. Etter Oslo-tur i går der vi fikk tid til en snartur innom Stoff & Stil, har jeg nå stoff. Tenkte, også nå full av selvtillit.., at det kan da ikke være så vanskelig å tegne mønster. He he, først ble det en lue i kjempestørrelse (tror kanskje jeg ikke kjenner noen som er så tjukk i hue) og fordi jeg ikke fulgte med, med mønsteret opp ned. Etter å ha forminsket mønsteret veldig ble det en ganske liten lue (kjenner nok noen den passer til tenker jeg). Til slutt ble det en lue som passet til 3-åringen min. Nå får jeg prøve å forstørre litt igjen, og se om det kan få til mønster til litt større barn også, og kanskje voksne med normal hodestørrelse. Var veldig fort gjort å sy da, så det er en sånn ting som er lett å bare slenge sammen hvis man skal i en bursdag f.eks. Om jeg skal si det selv, syns jeg det har vært en ganske produktiv helg. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar