tirsdag 13. mars 2012


En litt retrokjole ble det denne gangen. Til ei lita snuppe vi kjenner. Hun er så glad i giraffer, så det måtte jo med :). Stoffet på ermene er fra en gammel gardin jeg fant på en bruktbutikk. Liker mønsteret og fargene, men det er veldig løstvevd og rakner i fykende fart, bare man ser på det. Midt i kjolen kom min nye overlock i posten, og det gjorde alt veldig mye enklere. Jeg elsker den allerede!!


Eldstejenta trengte bukser, så da ble det en hjemmesydd dongribukse. Egentlig ganske fort gjort, men med en influensa oppi det hele tok det litt tid likevel. Mønsteret er et litt sånn småkjedelig fra S&S. Helt greit forsåvidt altså, men jeg syns den trengte noen litt mer spennende detaljer. Jeg har applikert på en blomst nede på beinet (som ble litt langt ned, for det viste seg at buksa ble alt for lang så jeg måtte klippe av ganske så mye nederst).  


Og så bestemte jeg meg for å sy på lommer. Jeg brukte litt tid på å tegne en lomme jeg var fornøyd med, men syns de ble bra til slutt. Med bånd på toppen, og "skrukk"nederst, ble de ordentlig søte syns jeg :). Hi hi, men også lommene ble litt langt ned. Bedre lykke neste gang..! Eldstejenta ble storfornøyd, og det er viktigst.

Eller det aller viktigste er at ute er det strålende sol om dagen, enorm snøsmelting og det ligner da veldig på vår. Nyter det flotte været hver dag og skyver tanken om at det faktisk bare er mars, langt bak i hodet. Kommer vinteren med en siste krampetrekning har ikke jeg tenkt til å bekymre meg for den før den eventuelt kommer hvertfall!

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for kjempekul retrogiraffkjole!! Den er så fin!!!

    SvarSlett
  2. Begge deler var kjempefine!! Lykkelige jenter :)

    SvarSlett